A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Комунальна установа
"Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр"
Богодухівської міської ради Харківської області

Про нас

Створення Комунальної установи «Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр» було прийнято рішенням сесії Богодухівської районної ради Харківської області     від 08 грудня 2017 року    №558-VII «Про створення КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «БОГОДУХІВСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БОГОДУХІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ». Зареєстрована установа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11 січня 2018 року. 

Керуючись рішенням сесії Богодухівської міської ради від 23 грудня 2020 року № 33 - VIII " Про прийняття безоплатно до комунальної власності Богодухівської міської ради із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Богодухівського району закладів та установ освіти" Богодухівська міська рада набула  права засновника Богодухівського ІРЦ з 1 січня 2021 року.

Центр розпочав свою діяльність, а саме проводити комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові  послуги  з 19 травня 2018 року.

Метою діяльності центру є  забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу..

У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією УкраїниКонвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”“Про повну загальну середню освіту”, “Про професійну (професійно-технічну) освіту”“Про фахову передвищу освіту”“Про вищу освіту”“Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства та Положенням про інкюзивно-ресурсний центр.

Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

Відтак створення та подальший розвиток інклюзивно-ресурсного центру як одного з основних джерел надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами та їхнім сім’ям є важливим напрямом реформування системи освіти цієї категорії осіб.  

Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;

4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:

у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;

у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;

5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;

6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами:

- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;

- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;

7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);

8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;

9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

10) інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;

11) ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною додатком 1;

12) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора