Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру за програмою "Розквіт"
...головне не навчити дитину вирізняти квадратне від круглого, а показати їй, скільки чудових і захоплюючих переживань приховано в творчій грі, пізнанні нового, взаємодії з іншими людьми та навколишнім світом
Баррі та Самарія Кауфманн
Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру базується на лінії розвитку «Пізнавальна» (розвиток чуттєвого досвіду, становлення загального інтелекту;головне поняття – знання) та освітній лінії - «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
Обрана освітня лінія поділяється на 5 Рівнів послідовної корекційної-розвивальної та освітньої роботи:
І Рівень – Чуттєвий досвід;
ІІ Рівень – Знання про предмет;
ІІІ Рівень – Знання про властивості предмета;
ІV Рівень – Знання про зв’язки між предметами, взаємовідношення;
V Рівень – Знання про послідовність, причину і наслідок дій та подій.
Кожен Рівень вміщує в себе відповідні компетенції, якими повинна володіти дитина і ні в якому разі не залежить від вікової періодизації. Тобто дитина 7 років може мати компетенції, що відповідають І Рівню і навпаки – компетенції дитини 3 років можуть відповідати V Рівню.
То ж для початку визначаємо рівень компетенції дитини. Для цього треба переглянути кожен з розділів від І доV. У таблицях вказано орієнтовні лексичні теми, що сприяють комплексному оволодінню компетенціями, збагаченню лексичного запасу дитини, формуванню знань та уявлень про навколишній світ.
Якщо дитина має компетенції що відповідають, наприклад, І Рівню, то подальша робота з нею - це оволодіння компетенціями ІІ Рівня, а значить вам потрібно перейти на розділ 2 і так далі.
Крім того ви маєте змогу отримувати консультації онлайн з будь-яких питань щодо даного виду роботи за вказаними на сайті телефоном та через Viber.