A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Комунальна установа
"Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр"
Богодухівської міської ради Харківської області

Розвиток мови

Дата: 06.11.2023 10:39
Кількість переглядів: 68

І  рік навчання та виховання

 

 

Зміст навчання та виховання

 

Орієнтовні показники розвитку

Спрямованість

корекційно-розвивальної роботи

1.

 

Навчання різним засобам  спілкування

Дитина:

-використовує вербальні та не-вербальні засоби спілкування;

- слухає  та  розуміє  мовлення  оточуючих;

- виконує елементарну  мов-леннєву інструкцію дорослого;

- розуміє та використовує  прості засоби спілкування: вітається, прощається, дякує.

 

- Формування вміння спілкуватись  вер-бальними та невербальними засобами, фіксуючи погляд на обличчі  співрозмовника;

- Формування вміння відповідати на  звернену мову, повторювати за дорослим слова, наслідувати  звуковимову;

- Формування вміння вітатись, прощатись, висловлювати подяку;

- Формування бажання спілкуватись з  оточуючими через мовленнєві висловлювання.

2.

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

Я та найближче  оточення

 Розглядання себе у  дзеркалі: відгук на своє ім’я.

Навчання вмінню співвідносити  власне  ім’я з собою.

 Розглядання родинних фотографій.

Знайомство зі своєю статтю (хлопчик, дівчинка).

Відповідь на  питання: «Хто це?», «Як тебе звуть?».

Дитина:

- називає своє ім'я, реагує на  нього;

- впізнає себе у дзеркалі, на  фотографії;

- називає та показує членів  родини на фотографії;

- співвідносить себе зі своєю  статтю.

- відповідає на прості  питання.

- Формування вміння емоційно  реагувати та озиватися на своє ім’я;

- Формування позитивної емоційної  реакції до членів родини та оточуючих;

- Формування вміння розглядати та  впізнавати себе в дзеркалі, показувати та  називати себе, членів родини на  фотографіях;

- Формування вміння розуміти прості  питання та відповідати на них.

3.

 

Частини тіла.

 Знайомство з назвами частин тіла (голова, руки, ноги) та обличчя (очі, ніс, рот, вуха); відповідь на питання «Що це?».

Дитина:

-називає та показує за  допомо-гою педагога частини тіла та обличчя на  собі, ляльці  та оточуючих

 

- Формування вміння показувати та  називати за допомогою педагога частини тіла та обличчя на собі, на ляльці, на оточуючих;

 

  4.

 

 

 

Дитячий заклад.

Знайомство з назвою та  призначенням кімнат групи.

Знайомство з оточуючими  дорослими у дошкільному закладі.

Відповідь на питання: «Що ти тут  робиш?»,«Хто це?»,«Як звуть  тьотю?»

Дитина:

- називає, показує та викорис- товує за призначенням з до-помогою дорослого різні  кімнати групи;

- називає ім’я оточуючих  дорослих;

- Формування вміння називати кожну  кімнату групи та висловлювати свої  потреби, орієнтуючись  на  функціональні призначення кожної з них (Хочу пити, хочу грати, хочу спати…);

- Формування вміння впізнавати та називати ім’я оточуючих дорослих.

 5.

 

 

 

Іграшки

Знайомство з іграшками та їх назвами (машина, лялька, м'яч, кубики, піраміда та ін.).

Виконання простих дій з іграшками  за мовними інструкціями.

Розглядання малюнків, на яких  зображені іграшки.

Звуконаслідування: граємо на  сопілці–ду-ду-ду, співаємо ляльці  колискову–а-а-а, катаємось на  гойдалці–гой-да, пошукаємо  ляльку –ау-ау.

 

Дитина:

- називає іграшки;

- виконує дії з іграшками  разом з дорослим, за зразком, за інструкцією;

- розуміє прості мовні  інструкції;

- впізнає та називає на малюнку знайомі іграшки.

 

- Формування вміння розрізняти та  називати іграшки;

- Формування вміння розуміти та  виконувати мовні інструкції дорослого («Принеси ляльку. Що це?»…);

- Формування вміння складати речення з 2 слів (Ляля йде, машина їде…);

- Формувати вміння розуміти слова: на, дай, візьми;

- Формування вміння розрізняти  іменники в однині та множині (лялька – ляльки);

-Формування вміння вживати дієслова наказового  засобу в однині (коти, лови, біжи);

- Формування вміння співвідносити  слово, іграшку, малюнок;

- Формування вміння звуконаслідувати в  процесі виконання дій з іграшками;

 6.

 

Пори року. Свята

Знайомство з назвами пір року та  окремими явищами погоди (зима: сніг, вітер; літо: сонечко, дощ).

Знайомство з різними станами  погоди (холодно – тепло).

Знайомство з зимовим святом (Новий рік ).

Дитина:

- називає або показує на  малюнках пори року, окремі явища погоди;

- називає та впізнає окремі  атрибути свята

 

- Формування вміння називати та  впізнавати пори року, окремі явища погоди (дощ, сніг, вітер, сонечко, холодно, тепло);

- Формування розуміння словосполучень, підкріплених наочною предметною дією (Прикрашаємо ялинку. Прийшов Дід Мороз.);   

7.

 

Овочі. Фрукти

Знайомство з назвами та зовнішнім  виглядом овочів  та фруктів.

Вправи на відокремлення овочів та  фруктів від інших груп предметів.

Дитина:

- називає знайомі овочі (огірок, капуста, картопля, цибуля, помідор), фрукти (яблуко, апельсин, банан);

- впізнає та виділяє  овочі, фрукти серед інших  предметів.

- Формування вміння називати овочі, фрукти;

- Формування вміння виділяти овочі, фрукти серед інших предметів (іграшки, посуд).

 

8.

 

Тварини. Птахи

Знайомство з назвами тварин та звуконаслідуванням.

Звуконаслідування: кіт – няв-няв, собака–гав-гав; півник – ку-ку-рі-ку.

Дитина:

- називає або показує знайомих  тварин (собака, кіт, заєць, ведмідь, півень);

- звуконаслідує тваринам.

- Формування вміння називати знайомих  тварин, звуконаслідувати їм;

- Формування вміння розглядати  малюнки з зображенням тварин, називати  їх дії ( кіт спить…).

9.

 

Одяг

Знайомство з назвами одягу та місцем його зберігання.

Розуміння та виконання інструкції «покажи де….»,«одягни…», «зніми».

Промовляння кінця фрази за  педагогом з використанням  наочного матеріалу.

Дитина:

- показує названий одяг;

- називає окремі предмети  свого одягу;

- розуміє мовні інструкції  дорослого щодо одягу.

 

- Формування вміння називати свій одяг;

- Формування вміння виконувати мовні  інструкції, протилежні  за значенням (Зніми плаття – одягни  плаття);

- Формування вміння промовляти кінець  фрази, яку почав педагог, з  використанням наочного матеріалу (Сашко одягнув… сорочку, шорти).

10.

 

Посуд. Продукти  харчування.

Знайомство з назвами предметів посуду (тарілка, чашка, ложка) та їх функціональним призначенням.

Знайомство з назвами продуктів харчування та основних страв.

Розуміння та виконання інструкцій: їж, пий.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора