Розвиток мови
І рік навчання та виховання
№
|
|
Зміст навчання та виховання
|
Орієнтовні показники розвитку |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
1. |
|
Навчання різним засобам спілкування |
Дитина: -використовує вербальні та не-вербальні засоби спілкування; - слухає та розуміє мовлення оточуючих; - виконує елементарну мов-леннєву інструкцію дорослого; - розуміє та використовує прості засоби спілкування: вітається, прощається, дякує.
|
- Формування вміння спілкуватись вер-бальними та невербальними засобами, фіксуючи погляд на обличчі співрозмовника; - Формування вміння відповідати на звернену мову, повторювати за дорослим слова, наслідувати звуковимову; - Формування вміння вітатись, прощатись, висловлювати подяку; - Формування бажання спілкуватись з оточуючими через мовленнєві висловлювання. |
2.
|
|
Я та найближче оточення Розглядання себе у дзеркалі: відгук на своє ім’я. Навчання вмінню співвідносити власне ім’я з собою. Розглядання родинних фотографій. Знайомство зі своєю статтю (хлопчик, дівчинка). Відповідь на питання: «Хто це?», «Як тебе звуть?». |
Дитина: - називає своє ім'я, реагує на нього; - впізнає себе у дзеркалі, на фотографії; - називає та показує членів родини на фотографії; - співвідносить себе зі своєю статтю. - відповідає на прості питання. |
- Формування вміння емоційно реагувати та озиватися на своє ім’я; - Формування позитивної емоційної реакції до членів родини та оточуючих; - Формування вміння розглядати та впізнавати себе в дзеркалі, показувати та називати себе, членів родини на фотографіях; - Формування вміння розуміти прості питання та відповідати на них. |
3. |
|
Частини тіла. Знайомство з назвами частин тіла (голова, руки, ноги) та обличчя (очі, ніс, рот, вуха); відповідь на питання «Що це?». |
Дитина: -називає та показує за допомо-гою педагога частини тіла та обличчя на собі, ляльці та оточуючих
|
- Формування вміння показувати та називати за допомогою педагога частини тіла та обличчя на собі, на ляльці, на оточуючих;
|
4. |
|
Дитячий заклад. Знайомство з назвою та призначенням кімнат групи. Знайомство з оточуючими дорослими у дошкільному закладі. Відповідь на питання: «Що ти тут робиш?»,«Хто це?»,«Як звуть тьотю?» |
Дитина: - називає, показує та викорис- товує за призначенням з до-помогою дорослого різні кімнати групи; - називає ім’я оточуючих дорослих; |
- Формування вміння називати кожну кімнату групи та висловлювати свої потреби, орієнтуючись на функціональні призначення кожної з них (Хочу пити, хочу грати, хочу спати…); - Формування вміння впізнавати та називати ім’я оточуючих дорослих. |
5.
|
|
Іграшки Знайомство з іграшками та їх назвами (машина, лялька, м'яч, кубики, піраміда та ін.). Виконання простих дій з іграшками за мовними інструкціями. Розглядання малюнків, на яких зображені іграшки. Звуконаслідування: граємо на сопілці–ду-ду-ду, співаємо ляльці колискову–а-а-а, катаємось на гойдалці–гой-да, пошукаємо ляльку –ау-ау.
|
Дитина: - називає іграшки; - виконує дії з іграшками разом з дорослим, за зразком, за інструкцією; - розуміє прості мовні інструкції; - впізнає та називає на малюнку знайомі іграшки.
|
- Формування вміння розрізняти та називати іграшки; - Формування вміння розуміти та виконувати мовні інструкції дорослого («Принеси ляльку. Що це?»…); - Формування вміння складати речення з 2 слів (Ляля йде, машина їде…); - Формувати вміння розуміти слова: на, дай, візьми; - Формування вміння розрізняти іменники в однині та множині (лялька – ляльки); -Формування вміння вживати дієслова наказового засобу в однині (коти, лови, біжи); - Формування вміння співвідносити слово, іграшку, малюнок; - Формування вміння звуконаслідувати в процесі виконання дій з іграшками; |
6. |
|
Пори року. Свята Знайомство з назвами пір року та окремими явищами погоди (зима: сніг, вітер; літо: сонечко, дощ). Знайомство з різними станами погоди (холодно – тепло). Знайомство з зимовим святом (Новий рік ). |
Дитина: - називає або показує на малюнках пори року, окремі явища погоди; - називає та впізнає окремі атрибути свята
|
- Формування вміння називати та впізнавати пори року, окремі явища погоди (дощ, сніг, вітер, сонечко, холодно, тепло); - Формування розуміння словосполучень, підкріплених наочною предметною дією (Прикрашаємо ялинку. Прийшов Дід Мороз.); |
7. |
|
Овочі. Фрукти Знайомство з назвами та зовнішнім виглядом овочів та фруктів. Вправи на відокремлення овочів та фруктів від інших груп предметів. |
Дитина: - називає знайомі овочі (огірок, капуста, картопля, цибуля, помідор), фрукти (яблуко, апельсин, банан); - впізнає та виділяє овочі, фрукти серед інших предметів. |
- Формування вміння називати овочі, фрукти; - Формування вміння виділяти овочі, фрукти серед інших предметів (іграшки, посуд).
|
8. |
|
Тварини. Птахи Знайомство з назвами тварин та звуконаслідуванням. Звуконаслідування: кіт – няв-няв, собака–гав-гав; півник – ку-ку-рі-ку. |
Дитина: - називає або показує знайомих тварин (собака, кіт, заєць, ведмідь, півень); - звуконаслідує тваринам. |
- Формування вміння називати знайомих тварин, звуконаслідувати їм; - Формування вміння розглядати малюнки з зображенням тварин, називати їх дії ( кіт спить…). |
9. |
|
Одяг Знайомство з назвами одягу та місцем його зберігання. Розуміння та виконання інструкції «покажи де….»,«одягни…», «зніми». Промовляння кінця фрази за педагогом з використанням наочного матеріалу. |
Дитина: - показує названий одяг; - називає окремі предмети свого одягу; - розуміє мовні інструкції дорослого щодо одягу.
|
- Формування вміння називати свій одяг; - Формування вміння виконувати мовні інструкції, протилежні за значенням (Зніми плаття – одягни плаття); - Формування вміння промовляти кінець фрази, яку почав педагог, з використанням наочного матеріалу (Сашко одягнув… сорочку, шорти). |
10. |
|
Посуд. Продукти харчування. Знайомство з назвами предметів посуду (тарілка, чашка, ложка) та їх функціональним призначенням. Знайомство з назвами продуктів харчування та основних страв. Розуміння та виконання інструкцій: їж, пий. |