1
2
|
|
Сюжетно-відображувальні ігри
Іграшки та предмети найближчого оточення.
Безпечне використання та способи дії з ними відповідно до їх призначення.
Ігри з сюжетними іграшками (ляльки, іграшкові тварини, по-бутова і транспортна іграшка). Обігрування сюжетних іграшок – м'яч, лялька, машина, зайчик, ведмедик.
Елементарні сюжетно-відображувальні ігри за побутовою тематикою (на стільчику лялька буде сидіти, з тарілки лялька буде їсти).
Ігрові завдання з різними іграшками (погодувати качечку, собачку, зайця; покласти великого і маленького ведмедиків спати).
Театралізовані ігри
Театралізовані ігри на основі первинного досвіду спілкува-ння з персонажем („Лялька Катруся виступає на концерті”) та контактів з дорослими („На бабусиному подвір’ї”).
Ігри-імітації, що передають характерні рухи та звуконаслідування („Квочка та курчата”, „Кішка та кошенята”, „Літаки”, „Автомобілі”, „Бджілки” та ін.).
Ігри-імітації, що супроводжую-ться текстом (збирати квіти, літа-ти як метелик, стрибати як зай-чик, вмиватися як кішка та ін.).
Способи вирішення проблемно-ігрових ситуацій („Наш ведме-дик захворів”, „У лисички не-має будиночка”, „Зайчик загу-бив свої чобітки”, „Лялька Оля забруднила платтячко”, „Мавпочка чекає гостей”, „Як розвеселити сумного ведмедика?”).
|
ДИТИНА:
- має уявлення про іграшки та предмети найближчого оточення;
- вміє на прохання дорослого показувати, називати та знаходити знайому іграшку;
- має основні поняття про способи виконання декількох ігрових дій з одним предметом;
- вміє виконувати ігрові дії спільно з дорослим, за насліду-ванням (одягає (роздягає) ляльку, складє її одяг на стільчик, готує їй постіль, миє руки ляльці, возить ляльку в колясці, заколисує її, висаджує з коляски, возить по кімнаті машинку, катає в машині ляльок, возить кубики, заванта-жує та вивантажує кубики з авто);
- за підказкою дефектолога намагається переносити знайомі дії з одного об’єкту на інший;
- емоційно відгукується на гру, запропоновану дорослим;
- володіє елементарними навич-ками спілкування з дорослим під час гри;
- проявляє інтерес до іграшок, спостерігає за ігровими діями інших дітей, намагається їх наслідувати;
- має уявлення про театралізовані ігри;
- проявляє емоційний інтерес до ігор-імітацій, запропонованих дорослим;
- вміє наслідувати під час гри характерні рухи та звуки;
- вміє з допомогою вчителя підбирати способи вирішення ігрових проблем;
- проявляє інтерес під час інсценування знайомих казок;
|
Формування уявлення про іграшки та предмети найближчого оточення.
Формування наочно-образного мислення та зв’язного мовлення на основі формування знань про іграшки, предмети та дії з ними.
Формування інтересу до предметно-ігрових дій.
Формування вміння діяти за показом педагога.
Формування потреби у спілкуванні.
Формування початкових навичок рольової поведінки.
Формування операційно-технічних навичок гри: діяти двома руками (захоплювати, утримувати, наближати, повертати іграшку в процесі роздягання, одягання, поєднувати частини предмета тощо).
Розвиток координації рухів обох рук, зорово-моторної координації, простежування поглядом за рухами руки, за іграшкою.
Формування ставлення до ляльки як до ігрового замінника людини: дивитись в очі, погладжувати по голівці, говорити лагідні, пестливі слова.
Формування вміння спокійного поводження під час гри з іншими дітьми, поважати, допомагати один одному, разом радіти успіхам та новим іграшкам.
Виховання добрих почуттів по відношенню до іграшок (приласкати зайчика, нагодувати ляльку) та дбайливого ставлення до іграшок (не ламати, після гри ставити іграшки на свої місця та ін.).
Виховання відношення до ляльки як до партнера по грі (доньки, дівчинки).
Розвиток активного мовлення та збагачення словникового запасу на матеріалі ігор-імітацій.
Розвиток звуконаслідування тваринам, гуління, плачу ляльки, наслідування характерним для машин звуків.
Розвиток зорового, слухового та тактильного сприймання.
Розвиток рухової активності на звуконаслідування.
Розвиток навичок диференційованого сприймання образного та вербального матеріалу.
Розвиток стійкості уваги, можливості її розподілу та переключення.
Розвиток спостережливості.
Формування інтересу до участі в інсценуваннях знайомих казок з використанням різних театральних засобів (настільний театр, кольорові рукавички, ляльки-бібабо та ін.).
Виховання емпатії, охайності, дисциплінованості.
|
3
|
|
Види дидактичних іграшок.
Ігри з дидактичними іграшками (мотрійки, пірамідки, вежі, вкла-диші, кольорові стовпчики).
Настольні ігри з картинками, мозаїка, кубики та ін. Співвід-несення предметів за величи-ною (великий, маленький) або за формою (куля, куб та ін.), кольором. Групування однорідних предметів (олівці, палички) за одні-єю ознакою (величина, форма, колір).
Дидактичні ігри на розвиток уваги та пам’яті (чого не стало та ін.); слухового диференціювання (що звучить та ін.), тактильних відчуттів, температурних та вагових ознак ("Чарівний міше-чок”, ,,Теплий – холодний”, ,,Лег-кий – важкий” та ін.); дрібної мо-торики рук (іграшки з ґудзиками, гачками, блискавками, шнурівкою та ін.). Взаємопов'яза-ні прямі та зворотні дії з предме-тами (розкладати і збирати, виймати і вкладати): розкладання і збирання кольорових ковпачків, скочування кульки, вкладання одних предметів у інші (менших у великі), накривання менших предметів великими, збирання іграшки з двох частин (мотрій-ки, бочата, яйця). Дії з перемі-щенням предметів (збирання пірамідки шляхом нанизування на стрижень 3-5 однакових або різної величини кілець).
|
ДИТИНА:
- має уявлення про назви дидактичних предметів;
- впізнає знайомі предмети на картинках;
- проявляє інтерес до гри;
- приймає ігрове завдання;
- вміє з допомогою дорослого розбирати та збирати іграшки у певній послідовності;
- вміє за підказкою дорослого показувати (називати) колір, форму, розмір предмета;
- вміє за словесною інструкцією порівнювати два предмета, знаходити однакові предмети; групувати, встановлювати подібності та різницю однорідних предметів за однією з сенсорних ознак (колір, форма, величина):
- вміє під час ігрової дії відповідати на запитання дорослого щодо розміру, кольору, форми іграшки та/або предмета.
|
Розвиток полісенсорного сприймання та дрібної моторики. Розиток розумових операцій аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Стимулювання активності та самостійності на занятті. Розвиток пізнавальних функцій руки: кординації рухів обох рук із зоровим прослідко-вуванням (захоплювання, утримування, наближення, перевертання, вкладання і т. п.); Формування адекватного емоційного ставлення та інтересу до іграшок, бажання грати з ними. Розвиток регулюючої функції мовлення на основі розуміння правил та ігрових завдань. Збагачення чуттєвого досвіду. Розвиток спостережливості та уважності. Формування практичних дій обстеження ігрової наочності через дотик, зорове сприймання, м’язові відчут-тя. Розвиток оперативної пам’яті та процесів відтворення засвоєного матеріалу на основі запам’ятовування ознак дидактичних предметів та умов (правил) гри. Корекція просторової орієнтації та просторових уявлень. Формування навичок запам’ятовування та адекватного відтворення інформації. Активізація уваги та орієнтування у просторі. Розвиток уміння пригадувати вивчений матеріал. Розвиток готовності прийняти вербальну допомогу під час збагачення уявлень про властивості предметів оточуючого середовища. Розвиток вміння за допомогою педагога порівнювати, групувати, встановлювати подібності та розбіжності однорідних предметів за однією з сенсорних ознак. Формування дбайливого ставлення до іграшок та людей. Формування вмінь застосовувати набуті знання та навички під час самостійної гри.
Виховання позитивних вольових(стриманість) та моральних (доброзичливість, емпатійність) рис особистості.
|
4
|
|
Особливості та правила поведінки під час проведення рухливих та хороводних ігор.
Імітаційні ігрові рухи.
Використання простору під час перебування в ньому разом з іншими. Орієнтування в просторі кімнати.
Хороводні пісні.
Рухи під музичний супровід (ритмічні ігри у пісенно-речетативному супроводі).
|
ДИТИНА:
- має уявлення про рухливі та хороводні ігри;
- дотримується правил поведінки під час проведення рухливих та хороводних ігор;
- орієнтується з допомогою педагога в просторі кімнати;
- виконує рухи під музичний супровід;
- розуміє прохання-команди;
- виконує рухи за наслідуванням;
- за підказкою педагога намагається розповідати (відтворювати) зміст хороводних пісень.
|
Розвиток уваги. Розвиток усвідомленості, швидкості й точності сприйняття образно-вербальної інформації. Розвиток словникового запасу. Розвиток емоційного ставлення до почутого. Розвиток уміння виконувати прохання-команди, які відображають основні рухи і дії та напрямок руху. Формування вміння аналізувати інформацію. Стимулюва-ння активності та самостійності під час ігор з педагогом та іншими дітьми. Розвиток емоцій-ного сприймання. Розвиток координації. Коре-кція вад постави. Удосконалення навички ру-хової дії. Формування вміння орієнтуватися у просторі, починати та закінчувати рухи одно-часно з музикою. Формування вміння рухати-ся, не заважаючи іншим учасникам гри. Вихо-вання позитивного ставлення до виконуваної ігрової діяльності. Розвиток усвідомленості сприйняття образно-вербальної інформації.
Формування потреби контролювати та оцінювати власні рухи. Виховання культури поведінки та інтересу до хороводних ігор.
|
5
|
|
Види українських народних ігор, потішок, пестівок, загадок.
Дитячі фольклорні ігри (відповідно до пори року, православних свят, діяльності людей).
Уставні традиції, форми та прийоми виконання ігрових дій, що створюють ігрову ситуацію, спонукають до активності та самостійності.
|
ДИТИНА:
- має уявлення про різновиди українських народних ігор, потішок, пестівок, загадок;
- вміє за підказкою педагога діяти за правилами гри;
- відтворює за допомогою педа-гогга тексти пестівок, потішок;
- вміє використовувати з допомо-гою дорослого відомі ігри під час самостійної ігрової діяльності;
- вміє знаходити під контролем та керівництвом дорослого відповідь на загадку за допомогою зовнішніх ознак або живих істот;
- володіє елементарними навичка-ми самостійної ігрової діяльності.
|
Розвиток словникового запасу, образного мислення.
Розвиток системи зорово-слухо рухового зв’язку;
Формування вміння діяти за правилами народної гри.
Формування вміння застосувати знайомі ігри під час самостійної ігрової діяльності.
Формування темпо-ритмової структури рухів.
Виховання інтересу до українських народних ігор.
Виховання дбайливого ставлення один до одного.
|