№
|
|
Зміст навчання та виховання
|
Орієнтовні показники розвитку
|
Спрямованість
корекційно-розвивальної роботи
|
1.
|
|
Тематика занять
Я та родина.
Своє ім'я, прізвище. Знайомство дітей з людьми що оточують: знати їх ім'я (родичі, вихователі).
Ідентифікація себе за статтю (хлопчик, дівчинка).
Знайомство зі своєю статтю (хлопчик, дівчинка).
|
Дитина:
- називає своє ім'я;
- відповідає на питання ти хлопчик чи дівчинка?;
- вміє виділяти на фотографії себе та близьких людей (родичів, педагогів).
|
- Формування інтересу дітей до оточуючого предметного та природного світу;
- формування первинних уявлень про себе: знати своє ім'я та прізвище, знати частини тіла та обличчя людини та їх призначення;
- формування вміння відгукуватись на своє ім'я та прізвище, впізнавання себе та знайомих на фотографіях, в дзеркалі та за голосом.
|
2.
|
|
Частини тіла. Засоби гігієни.
Знайомство з частинами тіла (голова, руки, ноги, шия) та обличчя (очі, ніс, рот, вуха).
Знайомство з предметами особистої гігієни, їх призначенням (мило, зубна щітка, рушник, гребінець ).
|
Дитина:
- називає (показує) за допомогою педагога частини тіла та обличчя на собі, ляльці;
- миє руки та витирає їх рушником за зразком та словесною інструкцією.
|
- Розвиток навичок самообслуговування та гігієни;
- виховання охайності.
|
3.
|
|
Дитячий заклад.
Знайомство з приміщеннями дитячого закладу.
Знайомство з назвою та призначенням кожної кімнати групи.
|
Дитина:
- має уявлення про призначення різних приміщень в дитячому закладі, кімнат у групі (в групі –грають, їдять, навчаються, в роздягальні - переодягаються і т.д.).
|
- Навчання вмінню користуватися кімнатами групи за призначенням, орієнтуючись на свої потреби;
- формування просторових уявлень.
|
4.
|
|
Іграшки
Знайомство з іграшками (машина, лялька, м'яч, літак, куля, кубики, піраміда і т.д.).
Музичні іграшки - барабан, бубон, дзвіночки, брязкальце.
|
Дитина:
- відповідає на запитання вказуючи на предмет жестом чи словом (де машинка, де лялька);
- впізнає на малюнку знайомі іграшки.
|
- Формування вміння знаходити іграшку, виділяти її серед інших, виконувати дії з нею за призначенням;
- формування предметно-маніпуляційних дій з іграшками;
- формування вміння розуміти та виконувати мовні інструкції дорослого (наприклад, "принеси ляльку").
- розширювати коло предметно-ігрових дій.
|
5.
|
|
Пори року Осінь. Знайомство з характерними явищами осені.
Зима. Знайомство з характерними явищами зими.
Весна. Знайомство з ознаками весни.
Літо. Знайомство з ознаками літа.
Знайомство з різними станами погоди (холодно - тепло, спекотно).
|
ДИТИНА:
- має уявлення про стани погоди (світить сонце, іде дощ, дує вітер, падає сніг; холодно, спекотно).
|
- Формування вміння впізнавати пори року за малюнками, помічати зміни в природі;
- формування вміння впізнавати та показувати на малюнку окремі явища (дощ, сніг, сонечко, вітер і т. д.).
-розширення пасивного та активного словника.
|
6.
|
|
Овочі. Фрукти
Знайомство з овочами (морква, огірок, капуста, картопля, цибуля, помідор);
- фруктами ( яблуко, груша, апельсин, банан, лимон).(колір, форма, величина, смак, запах).
|
Дитина:
- впізнає на малюнках знайомі овочі, фрукти, співвідносить їх з зображенням.
|
- формування вміння співвідносити справжні овочі та фрукти з їх зображенням;
- розширення та збагачення активного словника шляхом формування уявлень про овочі та фрукти;
- навчання вмінню виділяти овочі, фрукти серед інших предметів (посуд, іграшки);
- співвідношення цілого з частиною (наприкладі овочів та фруктів).
|
7.
|
|
Об'єкти неживої природи
Знайомство з сезонними явищами природи.
Вода, дощ.
Сніг, лід.
Формування уявлення про бережливе ставлення до свого здоров'я.
|
Дитина:
- впізнає (називає) явища природи (дощ, сніг, вітер);
- має уявлення про воду (чиста-брудна, холодна-тепла);
- має уявлення щодо правил збереження здоров'я (лід слизький-можна впасти і т.д.)
|
- Формування вміння спостерігати та помічати зміни явищ неживої природи, правильно їх називати;
- засвоєння й виконання вимог щодо правил збереження здоров'я.
|
8.
|
|
Тварини
Знайомство з собакою та кішкою їх зовнішніми ознаками та як голос подає;
- знайомство з коровою та конем; вовком, ведмедем, лисою.
|
Дитина:
- має уявлення про тварин, що вивчаються, впізнає їх на малюнках;
- вміє імітувати рухи та голос тварин (як лає собака, ходить ведмідь).
|
- Розвиток уваги, пам’яті під час запам’ятовування назв тварин;
- формування вміння впізнавати та розрізняти знайомих тварин, звуконаслідувати їм (гав-гав, няв- няв..), імітувати їх рухи;
- виховання любові до живої природи.
|
9.
|
|
Одяг та взуття
Ознайомлення з різновидами одягу та взуття. (майка, труси, плаття, сорочка, кофта, штани, куртка, шуба, шарф, шапка, шкарпетки, колготи).
|
Дитина:
- знаходить свій одяг та взуття серед чужого.
|
- Формування вміння розглядати, помічати, показувати та називати предмети одягу на собі, інших, на малюнку.
|
10.
|
|
Посуд
Ознайомлення з предметами посуду (тарілка, чашка, ложка)(колір, форма, розмір) та їх функціональним призначенням.
|
Дитина:
- називає (показує) предмети посуду на малюнку;
- вміє ним користуватись.
|
- Розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами предметів посуду;
-формування вміння розрізняти, впізнавати предмети посуду за кольором, формою, розміром.
|
11.
|
|
Свята
Зимові свята (День Св. Миколая, Новий рік, Різдво).
Весняні свята (Мамине свято).
|
Дитина:
- має уявлення про атрибути свята (ялинка, Дід Мороз і т.д.
|
- Розвиток пам'яті на основі поданої інформації про зимові, весняні свята;
- розвиток емоційної сфери.
|
12.
|
|
Продукти харчування
Знайомство з продуктами харчування (хліб, молоко);
- назвами основних страв (каша, суп, компот), розрізнення за смаком (солодке, солоне, гірке, кисле).
Правила поведінки за столом.
|
Дитина:
- називає (показує) на малюнках продукти харчування;
- вміє визначити продукт за смаком;
- має уявлення про правила поведінки за столом, розуміє словесну інструкцію дорослого.
|
- Розвиток уваги, пам’яті під час запам’ятовування назв продуктів харчування;
- Формування навичок правильного вживання їжі, охайності;
- навчання вмінню розуміти та виконувати мовні інструкції дорослого.
|
13.
|
|
Меблі
Знайомство дітей з предметами меблів (шафа, стіл, стілець, ліжко), з їх призначенням.
|
Дитина:
- називає (показує) меблі, розрізняє їх за допомогою малюнків;
- знає свою шафу для одягу.
|
- Розвиток та розширення активного і пасивного словника вихованця в процесі вивчення теми «Меблі»;
- формування вміння співвідносити справ-жні меблі, що є в групі, з їх зображенням ;
- формування вміння виділяти предмети меблів, серед інших предметів (посуд, транспорт).
|
14.
|
|
Транспорт
Машина, автобус, літак, поїзд.
|
Дитина:
- називає (показує) об'єкти що вивчаються; впізнає їх на малюнку;
- імітує звуки транспорту (ж-ж-ж-машина,у-у-у-літак і т.д.)
|
- Формування вміння впізнавати на малюнку транспорт, що вивчається;
- формування уявлень про безпеку на вулиці та в транспорті.
|
15.
|
|
Рослини
Знайомство з рослинами (дерева, кущі, квіти).
|
Дитина:
- називає (показує) об'єкти що вивчаються; впізнає та розрізнює їх на малюнку;
- дотримується правил бережливого ставлення до рослин, що ростуть на території садка та біля дому (не ламає гілля на деревах, не зриває листя. Не допускає щоб це робили його друзі);
|
- Розвиток уваги, пам’яті під час знайомства з рослинами;
- формування зацікавленості до життя рослин;
- виховання дбайливого й відповідального ставлення до довкілля.
|
16.
|
|
Птахи
Знайомство з птахами (ворона, сорока, горобчик, півень).
|
Дитина:
- за допомогою малюнків, муляжів називає (показує) представників птахів;
- впізнає та розрізнює їх за малюнком.
|
- Розвиток уваги та формування вміння спостерігати за поведінкою птахів в живому куточку та в природі;
- виховання любові до живої природи.
|
17.
|
|
Комахи
Знайомство з комахами (муха, метелик).
|
Дитина:
- називає (показує) представників комах на малюнку;
-впізнає та розрізнює комах за малюнком.
|
- Формування вміння впізнавати за малюнками та розрізнювати комах, що вивчаються;
- формування вміння спостерігати за комахами в природі.
|