A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Комунальна установа
"Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр"
Богодухівської міської ради Харківської області

Формування елементарних математичних уявлень

Дата: 13.11.2023 10:39
Кількість переглядів: 174

І  рік навчання та виховання

1-й рік навчання та виховання

з/п

 

Зміст навчання та виховання

Орієнтовні показники розвитку

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

 

1.

 

 

Практичні дії з дискретними  (предметами, іграшками) та неперервними (пісок, вода, крупа) множинами.

ДИТИНА:

    • Накопичує досвід практичних дій з дискретними (предметами, іграшками) та неперервними (пісок, вода, крупа) множинами.

 

 

    • Формування вміння сприймати, виділяти предмети, множити предмети.
    • Формування вмінь орієнтуватися у предметних діях.
    • Формування позитивноемоційного відношення до заняття.
  1.  

 

Виділення окремих предметів з множини, складання множини з однакових предметів.

    • Виділяє за наслідуванням та зразком окремі предмети з множини та складає множини з однакових предметів.

 

    • Формування вміння сприймати, розрізняти, виділяти предмети за кількісними ознаками.
    • Формування вміння орієнтуватися у предметних діях.
    • Формування посидючості, уваги.
  1.  

 

Виділення один і багато предметів з предметної множини за наслідуванням, зразком, складати множини з окремих предметів.

    • Розуміє мовленнєву інструкцію, пов’язану з математичними уявленнями «один – багато», і виділяє один і багато предметів з предметної множини.
    • Наслідує вербальну (словесну) або невербальну (жестову) форму відповіді.
    • Формування зорового тактильнорухового сприймання.
    • Формування вміння аналізувати, порівнювати.
    • Збагачувати пасивний словниковий запас.
    • Формування позитивноемоційного відношення до заняття.
  1.  

 

Виділення один і багато предметів з множини за словесною інструкцією.

    • Розуміє мовленнєву інструкцію, пов’язану з математичними уявленнями «одинбагато».
    • Виділяє «одинбагато» предметів з множини за словесною інструкцією.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти, виділяти «одинбагато» предметів за словесною інструкцією.
    • Формування вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.
    • Збагачення словникового запасу за рахунок слів, що означають кількісні ознаки предметів.
    • Формування посидючості, уваги.
    • Формування бажання діяти з предметами.
  1.  

 

Розрізнення дискретних (іграшки, предмети) і неперервних (вода, пісок, крупа) множин за кількісною ознакою (зразок мовленнєвого висловлювання: у великому відерці багато піску, у маленькому – мало).

 

    • Навчається розрізняти дискретні та неперервні множини за кількісною ознакою.
    • Наслідує вербальну форму відповіді.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти, множини.
      • Формування вміння аналізувати, порівнювати.
      • Збагачення пасивного словника за рахунок слів - кількісних ознак та кількісних відношень.
      • Формування позитивно-емоційного відношення до заняття.
  1.  

 

Знаходження одинбагатомало однорідних предметів у спеціально підготовлених умовах (на столі, полицях, шафах, обмежувальній ділянці кімнат).

    • Виділяє одинбагатомало однорідних предметів у спеціально створених умовах, використовуючи жестову форму відповіді.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти, виділяти предмети, множини предметів.
    • Формування вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.
    • Розвиток мовлення, формування розуміння дітьми мовленнєвої інструкції, яка включає математичні уявлення.
    • Формування бажання діяти з предметами, виконувати завдання.
  1.  

 

Розрізнення кількості – пустий-повний, використовувати у мовленні слова пустий-повний.

    • Уявляє, розрізняє кількості – пустийповний.
    • Використовує в мовленні за наслідуванням, зразком назви кількості.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти предмети за кількісною ознакою.
    • Формування вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
    • Розвиток мовлення шляхом накопичування словарного запасу.
    • Формування емоційного відношення до заняття.
  1.  

 

Виділення 2 предметів з множини за наслідуванням, зразком.

    • Виділяє 2 предмети з множини за наслідуванням, зразком.
    • Формування на основі предметних дій зорового, тактильнорухового сприймання, пошукових способів орієнтування.
    • Розвиток мовлення, поширювати розуміння дітьми мовленнєвої інструкції.
    • Формування бажання діяти з предметами.
  1.  

 

Зіставлення кількості 1 та 2 з кількістю пальців, відповіді на запитання «скільки?», називаючи числівники «один», «два».

    • Встановлює і співвідносить кількість 1, 2 з кількістю пальців, розуміє і відповідає на запитання «скільки?» з використанням у мовленні назви числівників
    • Формування зорового, слухового, дотиковорухового сприймання.
    • Формування виділяти, розрізняти предмети, множини; Поширювати розуміння дітьми мовленнєвих інструкцій.
    • Домагатися відповідей на поставлені питання.
    • Формування посидючості, уваги.
  1.  

 

Виділення 2 предметів з множини за словесною інструкцією.

    • Лічить в межах 2.
    • Виділяє 2 предмети з множини за словесною інструкцією.
    • Формування вміння орієнтуватися в практичних діях.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти, виділяти предмети з множини.
    • Розвиток мовлення, розуміння дітьми словесних інструкцій.
    • Формування позитивноемоційного відношення.
  1.  

 

Знаходження 1, 2 і багато однорідних предметів у спеціально створених умовах.

    • Знаходить, визначає 1, 2 і багато однорідних предметів.
    • Формування вміння орієнтуватися в просторі.
    • Розвиток зорового, слухового, дотиковорухового сприймання.
    • Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, порівнювати, узагальнювати.
    • Накопичення словникового запасу за рахунок слів, що означають кількісні та якісні ознаки предметів.
    • Формування бажання діяти з предметами, виконувати завдання.
  1.  

 

Показ та називання одиничних і парних частин тіла та обличчя (дві руки, дві ноги, один ніс і т.д.)

    • За допомогою дефектолога показує та називає одиничні та парні частини тіла та обличчя.
    • Формування вміння орієнтуватися у просторі.
    • Формування способів мисленнєвої діяльності.
    • Розвиток мовлення шляхом накопичення словника, що означає кількісні відношення.
    • Формування позитивноемоційного відношення до заняття, бажання виконувати завдання.
  1.  

 

Знаходження заданої кількості однорідних предметів – 1, 2, багато в оточуючій дійсності.

    • Знаходить, розрізняє задану кількість однорідних предметів.
    • Розвиток уміння орієнтуватися у просторі.
    • Розвиток уміння сприймати, розрізняти, групувати предмети.
    • Розвиток регулюючої функції мовлення.
    • Формування позитивноемоційного відношення до заняття, бажання діяти з предметами.
  1.  

 

Складання рівних за кількістю множин предметів, складання пари, розуміння виразу «стільки…скільки»

 

    • Складає рівні за кількістю множини предметів, пари, розуміє вираз «стільки…скільки».
    • Розвиток орієнтувальнодослідницьких дій.
    • Формування вміння сприймати, розрізняти, групувати предмети за певною кількісною ознакою.
    • Розвиток регулюючої функції мовлення.
    • Формування позитивноемоційного відношення до заняття, бажання діяти з предметами.
  1.  

 

Співставлення елементів множин, що сприймаються різними аналізаторами без переліку (плеснути в долоні стільки разів, скільки ляльок на столі; на кожний оплеск дефектолога, відкласти одну іграшку).

    • Співставляє елементи множин, що сприймаються різними аналізаторами – зоровим, слуховим, тактильноруховим.
    • Формування пошукових способів орієнтування.
    • Розвиток уміння сприймати елементи множин різними аналізаторами.
    • Розвиток уміння сприймати просторові та кількісні властивості предметів;
    • Розвиток способів мисленнєвої діяльності.
    • Розвиток регулюючої функції мовлення.
    • Формування позитивного відношення до заняття, бажання виконувати завдання.

Показники розвитку на кінець першого року навчання

Діти повинні навчитися:

  1. Виділяти 1,2 і багато предметів з множини.
  2. Співвідносити кількість 1,2 з кількістю пальців.
  3. Розрізняти дискретні та неперервні множини за кількістю 1, 2, багато, мало, пустий, повний, використовувати у мовленні назви кількості.
  4. Знаходити 1,2 і багато однорідних предметів в оточуючому середовищі.
  5. Складати рівні за кількістю множини предметів.
  6. Розуміти вираз «стільки…скільки».
       
         
         
         
         
         
         
         
         
         
     

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора